Laden...

Ruilen & retourneren

Retouraanvraag indienen

Hoe kun je jouw retouraanvraag indienen?

  • Klik op de blauwe button hierboven
  • Vul je ordernummer (begint met 20000.....) en je e-mailadres in
  • Controleer of het om de juiste bestelling gaat. Ruilingen of eventuele opmerkingen kun je in het open veld typen
  • Nadat je retouraanvraag geplaatst is, ontvang je een e-mail met daarin alle informatie om je pakketje naar ons te retourneren

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Is een artikel niet helemaal naar wens? Dat kan gebeuren. Je kunt je bestelling op 2 manieren retourneren:

Retourneren in onze stores

Je kunt je bestelling eenvoudig en kosteloos retourneren in één van onze stores. Belangrijk is dat je jouw bestelnummer meeneemt. Het bestelnummer kun je vinden op het retourformulier, in je account en in de bestelbevestiging. Wanneer je met iDeal hebt betaald, ontvang je het geld via de pin of contant terug. Heb je gebruik gemaakt van een andere betaalmethode? Dan wordt het retourbedrag op de oorspronkelijke betaalmethode terugbetaald. 

Retourneren via PostNL (Nederland)

Meld je retour aan door middel van een retouraanvraag. Je ontvangt een e-mail met daarin het antwoordnummer. Deze kun je op het pakket schrijven en afgeven bij een PostNL punt. Bij deze optie wordt er €4,95 retourkosten ingehouden. Bewaar het verzendbewijs van PostNL goed totdat wij je retourzending hebben verwerkt.   

Retourneren via PostNL (België & Duitsland)

Retourzendingen vanuit het buitenland kunnen niet door middel van het antwoordnummer geretourneerd worden. Schrijf het volgende adres op je pakket en geef deze af bij een PostNL punt:

Sake Store
Foarstrjitte 37
9271 KE De Westereen

Let op: retourzendingen vanuit het buitenland zijn voor eigen rekening. Bewaar het verzendbewijs van PostNL goed totdat wij je retourzending hebben verwerkt.

Wat is het retourtermijn?

Je hebt vanaf de ontvangstdatum 14 dagen de tijd om je bestelling te retourneren.

Wat zijn de retourkosten?

Het is mogelijk om je bestelling kosteloos te retourneren via één van onze stores. Het is ook mogelijk om jouw pakket naar ons op te sturen, in dit geval worden er retourkosten ingehouden. Als je jouw bestelling retourneert via PostNL worden er €4,95 retourkosten gerekend.

Let op: Retourzendingen vanuit het buitenland zijn voor eigen rekening!

Binnen welk termijn wordt mijn retourzending verwerkt?

Nadat we jouw retourzending hebben ontvangen, streven we ernaar om dit binnen 2 werkdagen te verwerken. Wanneer de retourzending is verwerkt, wordt het aankoopbedrag als volgt teruggestort:

  • iDeal/Bancontact/Giropay: Het bedrag staat binnen 5 werkdagen weer op je rekening.
  • Creditcard: Het bedrag staat binnen 14 werkdagen weer op je creditcard overzicht.
  • Riverty: Je ontvangt binnen 24 uur een aangepaste factuur per e-mail.
  • PayPal: Het bedrag staat binnen 30 dagen weer op je PayPal account.

Kan ik artikelen uit de sale retourneren?

Wanneer sale artikelen voldoen aan onze retourvoorwaarden, mogen deze geretourneerd worden. Heb je sale items in de winkel gekocht? Informeer dan in de winkel naar de retourvoorwaarden.

Is het mogelijk om een artikel te ruilen?

Zeker weten! Het is mogelijk om een artikel te ruilen tegen een andere kleur of andere maat. Wanneer je een retouraanvraag bij ons indient, kun je aangeven het artikel te willen ruilen. Vermeld hierbij duidelijk de gewenste maat of kleur. Zodra we jouw retourzending hebben ontvangen, sturen wij zo snel mogelijk het nieuwe artikel naar je toe.

Net als met retourneren, kun je ook voor ruilingen terecht in onze winkels. Om ervoor te zorgen dat de gewenste maat of kleur voor je klaarligt, kun je contact opnemen met de store waar jij je bestelling wil retourneren. Je kunt ook bij de kassa aangeven het artikel te willen ruilen. Onze collega’s kunnen dan voor je kijken of het artikel op voorraad is of eventueel bestellen uit een ander filiaal.

Wat moet ik doen als ik mijn retourformulier kwijt ben?

Mocht je het bijgeleverde retourformulier kwijt zijn, is het belangrijk om de volgende gegevens bij jouw retour pakket in te doen:

  • Bestelnummer
  • E-mailadres
  • Artikelnummers van de artikelen die je retour stuurt
  • Reden van retour

Ik heb de originele verpakking niet meer. Kan ik mijn artikelen in een andere verpakking retourneren?

Mocht je de originele verpakking van het pakket niet meer hebben, mogen de items ook in een andere doos of zak geretourneerd worden. Hierbij is het belangrijk dat de items goed worden verpakt en je vooraf een retouraanvraag hebt ingediend. 

Kan ik meerdere bestellingen samenvoegen en als één pakket retour sturen?

Heb je meerdere bestellingen gedaan? Dan is het mogelijk om deze samen in één pakket te retourneren. Wanneer je meerdere bestellingen samenvoegt, is het belangrijk dat de retourformulieren van iedere bestelling in het pakket zit. Wanneer er geen bestelnummer bij een retourpakket zit, kunnen we de retour niet verwerken. Bij het retourneren van meerdere bestellingen in één pakket, brengen we slechts één keer retourkosten in rekening. 

Ik krijg herinneringen van Riverty, maar ik heb artikelen teruggestuurd. Wat nu?

Het kan zijn dat jouw retourzending nog niet is verwerkt binnen de betalingstermijn van Riverty. We adviseren je daarom om een retourzending altijd aan te melden bij Riverty, zodat zij hiervan op de hoogte zijn en de factuur tijdelijk kunnen pauzeren. Hiermee voorkom je eventuele extra kosten. 

Mijn bestelling is beschadigd, verkeerd geleverd of incompleet. Wat nu?

Als er iets mis is met je bestelde artikelen, verzoeken we je zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice. 

Meer informatie over onze garantievoorwaarden en klachtenprocedure kun je vinden op onze Garantie & Klachten pagina. 

Onze retourvoorwaarden

  • Retourneren kan alleen binnen de gestelde retourtermijn van 14 dagen.
  • Zowel de kosten als het risico van het verzenden van een retourzending zijn voor eigen rekening. Bewaar het verzendbewijs goed totdat wij jouw retourzending hebben verwerkt. Retourneren in onze stores is uiteraard gratis!
  • Artikelen dienen in de originele staat met aangehechte prijskaartjes geretourneerd te worden.
  • Artikelen zijn niet gedragen en niet gewassen. Het op hygiënische manier passen van artikelen is uiteraard toegestaan.
  • Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
  • Voor artikelen in de sale gelden (online) dezelfde retourvoorwaarden.

Het herroepingsrecht

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping:

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Indien je slechts een deel van jouw bestelling retour stuurt dan worden de kosten voor levering niet teruggestort. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen je voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Onze standaard retourkosten voor het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening.

Ons retouradres:
Sake Store Webshop
Antwoordnummer 92701
9270VA De Westereen

Klik hier om het Herroepingsformulier in PDF-formaat te downloaden.

Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.;

Staat je vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op via:

LIVE CHAT

Klik op de chatbutton rechtsonder

Bereikbaar op werkdagen

tussen 8:00 - 17:00 uur

LIVE CHAT

Klik op de chatbutton rechtsonder

Bereikbaar op werkdagen

tussen 8:00 - 17:00 uur

TELEFOON

0511-444873

Bereikbaar op werkdagen 

tussen 8:00 - 17:00 uur

E-MAIL

webshop@sakestore.nl

Antwoord binnen 24 uur

(op werkdagen)

 

Misschien vind je dit ook interessant:

Ontdek de nieuwste damescollectie bij Sake Store!

Shop de nieuwste collectie herenkleding bij Sake Store!

Ontdek de nieuwste items voor jongens en meisjes!

To Top